תכנית מיוחדת לילדים ונוער

אורח חיים בריא והרזיה בריאה ומאוזנת

לפרטים לחצו כאן
מאות מכתבי תודה מלקוחות
לפרטים לחצו כאן
הספר יובל אוכל בריא

תזונה נכונה לילדים
רב מכר ! 

לפרטים לחצו כאן
הטיפים של יסמין
לפרטים לחצו כאן
משתמש
סיסמה

שומן-טוב או רע?

מי שעשה בעבר דיאטה, יעיד כי לשומן יצא שם רע, וזאת כיוון שגרם שומן מכיל 9 קלוריות, בעוד גרם של חלבון או פחמימה מכילים רק 4 קלוריות בערך.

בנוסף, בגוף שלנו האנרגיה העודפת מצטברת בצורה של שומן אז ההגיון ה"בריא" מסיק שכדי לצמצם את מצבורי השומן, יש צורך להפסיק לאכול שומן.

חשוב להבין, שהגוף שלנו אוגר שומן מפני שזו הדרך היעילה ביותר לאגור אנרגיה.
ברור לנו שכל הפרזה בקלוריות בין עם חלבונים פחמימות או שומנים תוביל לאגירת שומן.
בנוסף, יש סוגים מסוימים של שומן שהגוף שלנו פשוט לא יודע לייצר לבד וחייבים להיכלל בתפריט היומי.
חלבון הוא הראשון בחשיבות והשומן הוא ללא ספק השני.
השומנים עוזרים לבריאות המח ומערכת העצבים,ויכולים לעזור בהפחתת הסיכון לבעיות לב וכלי דם.
במקרים מסוימים של דלקות, חומצות שומן מסוג אומגה 3הוכחו כמפחיתות דלקתיות.
אפילו חומצות שומן רוויות וכולסטרול ,שקיבלו שם רע מאוד חיוניות לבריאות ולתקינות המערך ההורמונאלי.
חלק גדול מההורמונים בגוף שלנו עשוי משומן.
עוד יתרון חשוב מאוד של שומן, והוא רלוונטי במיוחד לאלו העוניינים לרדת במשקל, הוא שהשומן מעקב ומאט את ספיגת הפחמימות לתוך מחזור הדם, מה שיוצר פרצי אינסולין חלשים יותר ופחות צבירה של חומרים אל תוך תאי השומן.
כיום כבר ניתן לראות שתופעה זו יכולה גם לשפר את רגישות תאי הגוף לאינסולין ולעזור במידה מסוימת לאנשים עם סכרת מבוגרים טייפ 2.

אז לכמה שומן אני זקוק? השומן אמור לכלול בערך כ 30% מהתפריט היומי שלכם כשחלקו מורכב מחומצות שומן חד בלתי רוויות,רב בלתי רוויות וגם חומצות שומן רוויות בחלוקה שווה.

אם יש שומן שחשוב להתרחק ממנו, זהו שומן הטראנס שנמצא במרגרינות,במאכלים מטוגנים ובדברי מאפה.
שאלה טובה לשאול את עצמנו לפני שבאים לאכול מאכל המכיל שומן היא:
"
האם השומן נמצא בצורה הזו גם בטבע?"
במקרים של בשר,ביצים,דברי חלב,שמנים נוזליים מהצומח התשובה תהיה כן,ולכן הם בסדר.
במקרים שציינתי מקודם, בהם התשובה היא לא, אנחנו יודעים שהשומן עבר תהליך מסוים כדי להגיע למצבו ולכן הוא מסוכן.
בכל התפריטים האישיים שלנו אנו דואגים לבנות דיאטה שתכלול את כל אבות המזון, ובניהם גם את השומן הטוב לגוף ובמידה הנכונה.

ק"ג
שם
טלפון
דוא"ל
דוא"ל
שם