מאות מכתבי תודה מלקוחות
לפרטים לחצו כאן
הספר יובל אוכל בריא

תזונה נכונה לילדים
רב מכר ! 

לפרטים לחצו כאן
הטיפים של יסמין
לפרטים לחצו כאן
משתמש
סיסמה

קח פרי ותהיה לי בריא!

פירות הקיץ!

הם צבעוניים ,משמחים, מרעננים , מתוקים, והם כבר כאן. פירות הקיץ כמובן!כל שפע וטוב הארץ נגלה לפנינו בעונה זו. המבחר העשיר גורם לנו לא אחת להתבלבל - האם אפשר ליהנות מהפירות מבלי לעלות במשקל? כמה ואיך רצוי לאכול פירות?

ואתחיל ביתרונות הטמונים באכילת פירות :

- כל הפירות עשירים בסיבים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון המגנים מפני מחלות רבות כגון סרטן, מחלות לב וכלי דם, טרשת עורקים והזדקנות מוקדמת.

- פירות מספקים לנו אנרגיה זמינה מהירה.

- אחוז המים בפירות הקיץ עוזר לנו להרוות את צמאוננו ולהקל על החום.

- פירות הם תחליף מצוין לממתקים וגלידות ומתאימים במיוחד למי שנמצא בתכנית הרזיה .

מה שחשוב לדעת לגבי פירות זה לאו דווקא את הקלוריות שכל פרי מכיל , אלא את רמת הסוכר שבו (מדד גליקמי). לכל פרי רמת סוכר אחרת, ככל שרמת הסוכר גבוהה יותר, כך הוא מתפרק מהר יותר בקיבה , מה שמעלה את רמות הסוכר בדם מהר יותר ותחושת השובע היא קצרה יותר. 

ענבים  למשל, הם פרי בעל רמות סוכר גבוהות למדי, על כן למי שהינו בעל עודף משקל , שומנים בדם , סכרת וכבד שומני,  מומלץ שלא לצרוך ענבים ובכל מקרה ההמלצה היא להקפיד על כמויות.  מי שמצליח להקפיד על כמות ענבים מוגבלת ליום, נהנה מיתרונותיהם – ויטמין C, נוגדי חמצון, איזון כולסטרול, הסדרת פעילות מע' העיכול ועוד.


מה כדאי להעדיף אבטיח או מלון ?  מצד אחד אבטיח מכיל פחות קלוריות ממלון. מצד שני רמת הסוכר באבטיח היא גבוהה ביותר. אם נאכל מלון , נשבע לטווח ארוך יותר ונשמור על רמת סוכר יותר תקינה .
גם כאן , אם נשכיל להקפיד על כמות מדודה נהנה מיתרונות הפירות – אבטיח למשל מכיל ויטמין C  ו B, מכיל חומרים אנטי סרטניים, משתן ומפנה פסולת מהמעי. מלון מכיל בנוסף חומצה פולית, הוא מרגיע ומחזק, מסייע בעצירות, עשוי לסייע בהתכווצויות שרירים פתאומיות ומפנה פסולת מהמעי.

לסיכום , כך רצוי ומומלץ לאכול פירות :
- על קיבה ריקה כארוחה בפני עצמה ולא כקינוח לאחר הארוחה . רק כך נספגים כל הוויטמינים והמינרלים שבפרי.

- מומלץ לאכול פירות לארוחת בוקר – מה שיספק אנרגיה למהלך היום.

- למי שנמצא בתהליך ירידה במשקל או מעוניין למנוע עליית משקל מומלץ לאכול פירות בעלי רמת סוכר (מדד גליקמי) נמוכה יותר – תפוחים, אגסים, פירות יער, אפרסקים, משמשים, ושזיפים.

- מומלץ לאכול את הפרי ולא לשתות אותו כמיץ – היות והמיץ לא מכיל את הסיבים, הוא תופס פחות נפח בקיבה, וגם אין את פעולת הלעיסה כששותים מיץ , מה שלא מסייע לשמירה על משקל תקין או להרזיה.

- למרות שפירות הקיץ מרווים את צמאוננו , הם לא מהווים תחליף למים. הקפידו על שתיית נוזלים ללא קשר לאכילת פירות.

- כמו כל דבר אחר בחיים , הכלל הכי חשוב בכל הנוגע לפירות הקיץ הוא להקפיד על כמויות נכונות , כדי ליהנות מיתרונותיהם מבלי להיחשף לחסרונות באכילת יתר של פירות הקיץ.

לשימושכם צירפתי טבלת רמות סוכר (מדד גליקמי ) לפירות שונים בסדר עולה מהנמוך לגבוה ביותר:

 

 

 

פרי

רמת
סוכר

 

אבוקדו

0

 

דובדבן

22

 

שזיף

24

 

תפוח עץ

28

 

אפרסק

28

 

תפוז

31

 

אגס

33

 

מנגו

41

 

משמש

46

 

ענבים ירוקים

46

 

בננה

46

 

קיווי

47

 

ליצ'י

50

 

פפאיה

56

 

אוכמנייה

59

 

ענבים שחורים

59

 

תאנה

61

מלון
אננס

65
66

אבטיח

73

       
 

 

ק"ג
שם
טלפון
דוא"ל
דוא"ל
שם